Voorwaarden

 

1.)
Er is geen wettelijke bedenktijd of recht van retour van toepassing in verband met particuliere verkoop. Een gekocht item retourneren is eventueel -na overleg/contact- mogelijk, mits in dezelfde staat. Koopt u een item 'nieuw in folie', dan kan het uitsluitend in onbeschadigde folie geretourneerd worden. Aanvraag retour dient binnen 7 dagen na verzending te worden ingediend.


2.)
Een bestelling wordt toegezonden na ontvangst van de betaling. Betaling van de aankoopprijs vermeerderd met eventuele verzendkosten vindt plaats via iDeal of bankoverboeking.

 

3.)
De verzendkosten worden 'per bestelling' berekend.
Koopt u meerdere boeken/items in één keer, dan betaalt u éénmaal (de hoogste) verzendkosten. Op dit moment kunnen de verzendkosten nog niet per boek/item getoond worden, maar ziet u de verzendkosten in het winkelwagentje. Grofweg kunt u uitgaan van € 6,75 voor een standaard pakket. Kan een boek als brievenbuspost worden verzonden, belopen de verzendkosten € 4,50. Voor zware/kostbare pakketten die verzekerd worden verzonden, zijn de verzendkosten € 20,00 of € 40,00. In een enkel geval zijn de verzendkosten inbegrepen in de verkoopprijs, dat staat dan aangegeven in de omschrijving bij het boek/item.

 

 

 

FAQ

 

>> Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Na het plaatsen van uw bestelling kunt u ofwel direct per iDeal afrekenen, dan wel de bevestiging met betaalinstructies van OnlineBoeken afwachten.

 

>> Kan ik een btw-factuur krijgen?
Het betreft particuliere verkoop, dus een btw-factuur verstrekken is helaas niet mogelijk. Wel kunt u een orderbevestiging met het totaalbedrag toegezonden krijgen.

 

>> Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Nadat betaling heeft plaatsgevonden, wordt de bestelling doorgaans dezelfde of daarop volgende werkdag verzonden. U krijgt hier per email een bevestiging met track-trace code van, waarmee u de zending kunt volgen. De snelste manier om de titel(s) te ontvangen, is direct na het plaatsen van de bestelling per iDeal te betalen.

 

>> Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Helaas is het niet mogelijk om gekochte items op te komen halen (tenzij op een evenement, zie kalender). Mocht u interesse hebben in een exclusief en kostbaar item, maar het eerst willen inzien (of zelf komen ophalen), dan verzoek ik u contact met mij op te nemen om de mogelijkheden te bespreken.

 

>> Ik zoek een specifiek boek, maar ik kan het nergens vinden.
Neem gerust contact met mij op via het contactformulier. Vergeet niet zoveel mogelijk informatie over het boek te vermelden, zoals het ISBN, de titel, de auteur(s) en/of datum van publicatie. Ik help graag (geheel vrijblijvend) met zoeken.

 

>> Ik ben op zoek naar een bijzonder boek als cadeau of relatiegeschenk, kun je mij helpen?
Natuurlijk! Neem contact op via het contactformulier, ik help graag meedenken. Eventueel kan het geschenk worden ingepakt en rechtstreeks aan de ontvanger worden toegezonden.

 

>> Wat is een facsimile?
Facsimile betekent dat het een zo nauwkeurig mogelijke herdruk is van het originele exemplaar. Bekende voorbeelden zijn 'Atlas de Wit' en 'Nederlandsche Vogelen'. De originele exemplaren bevinden zich in het depot van de Koninklijke Bibliotheek, maar om de werken voor een groot publiek toegankelijk te maken, worden er eenmalig (fotografische) herdrukken van gemaakt. Een vlekje in het origineel is (dus) ook te zien in de facsimile.

 

>> Zijn de prenten op de website ook te koop?
Jazeker! De prenten die op het tabblad prenten staan afgebeeld en de prenten die u aantreft in het actuele aanbod zijn te koop. U kunt deze, net als de aangeboden boeken, direct online bestellen. Prenten op deze website die niet in het actuele aanbod gevonden kunnen worden, zijn eveneens te koop. Bij interesse of vragen kunt u mij een bericht sturen via het contactformulier. Zodra een prent verkocht is, wordt deze van de website gehaald.